Η ιστορία του τζιν: Δεν υπάρχει άνθρωπος που δεν φοράει τζιν παντελόνι– κι αν δεν είναι καθημερινή του συνήθεια σίγουρα κάποια στιγμή το φόρεσε. Το τζιν έχει μια ιστορία που ξεκινάει σαν πανί την εποχή του Κολόμβου και φτάνει σαν παντελόνι εργασίας στους χρυσοθήρες της Καλιφόρνιας.
Ένας 20χρονός Βαυαρός μετανάστης ο Λιβάι Στρός, ξεκίνησε από την Νέα Υόρκη για την Καλιφόρνια, ακολουθώντας το ρεύμα των χρυσοθήρων. Πωλούσε το ανθεκτικό καραβόπανο, που είχε χρησιμοποιήσει ο Κολόμβος , για την κατασκευή σκηνών και σκέπαστρων για τα βαγονέτα. Αυτό που χρειάζονταν περισσότερο όμως οι χρυσοθήρες ήταν ρούχα που αντέχουν στις δοκιμασίες της Άγριας Δύσης. Έτσι ο Στρος σκέφτηκε να χρησιμοποιήσει το ύφασμα του για να φτιάξει ανθεκτικά παντελόνια. Τα παρουσίασε στις 6 Ιουνίου 1850 και έγιναν ανάρπαστα.
Τζιν…
Σύντομα όμως, οι χρυσοθήρες άρχισαν να παραπονιούνται ότι το σκληρό καραβόπανο τους προκαλούσε διάφορους ερεθισμούς. Για το λόγο αυτό, ο Στρος αποφάσισε να αντικαταστήσει το ύφασμα με ένα γαλλικό βαμβακερό, διαγώνιας ύφανσης το ντένιμ. Ένα άλλο πρόβλημα που αντιμετώπιζαν οι εργάτες στα ορυχεία ήταν ότι οι τσέπες σκίζονταν εύκολα. Τη λύση σκέφτηκε ένας πελάτης του Στρος, ο Τζέικομπ Ντέιβις, να χρησιμοποιήσουν μεταλλικές κόπιτσες. Όμως, δεν διέθετε τα απαραίτητα χρήματα για να καταχωρήσει την ιδέα του. Πρότεινε στον Στρος να πληρώσει εκείνος για την πατέντα και να μοιραστούν τα κέρδη από την εμπορική εκμετάλλευση της.
Η ιστορία…
Η ιστορία του τζιν
Το πρώτο παντελόνι με κόπιτσες πωλήθηκε στις 20 ΜαΪου 1874, στην τιμή των 13 δολαρίων η 12. Τα πρώτα τζιν, έως τις αρχές του 1860 ήταν μπεζ αλλά ήδη είχαν τον κωδικό 501. Τότε ήταν που κυριάρχισε το μπλε καθώς είναι το χρώμα που λερώνεται λιγότερο. Η δερμάτινη ετικέτα που απεικονίζει δυο άλογα να τραβούν ένα τζιν, προστέθηκε στο πίσω μέρος του παντελονιού το 1886. Η εταιρεία Levi Strauss & Co, η οποία είχε ιδρυθεί από το 1853, χρησιμοποίησε αυτή τη παράσταση για να διαφημίσει την ανθεκτικότητα των προϊόντων της.
Μέχρι το Β΄ παγκόσμιο πόλεμο το τζιν παρέμεινε ένα ρούχο εργασίας. Στη δεκαετία του ΄50 η εξέγερση των νέων ενάντια στον κοινωνικό κομφορμισμό έφερε την μαζική εξάπλωση του. Μια έρευνα το 1958 στις Η.Π.Α. αποκάλυπτε ότι το 90% των νέων φορούσε το τζιν σε όλες τις περιστάσεις. Ανάλογη πορεία ακολούθησε και στην Ευρώπη, ενώ το 1970 αποτέλεσε την νέα πρόταση στις παριζιανικές πασαρέλες από τον γάλο σχεδιαστή μόδας ΥΒ Σεν Λοραν.
Ευχαριστώ πολύ για την ανάγνωση του άρθρο μου. Διάβασε και αυτό https://princessolga.gr/πως-να/
Βρες μας στο http://www.facebook.com/PrincessOlgaBoutique